A mentás zöldborsókrém receptet nagyon gyorsan le kell írnom, mert ez nem veszhet el. Slágerkaja lesz vendégvárásra.

Inspiráció innen:

http://fuszerkert.freeblog.hu/categories/eloetel/

Anyagigény:

  • 200-250g zöldborsó, ha lehet, akkor friss, de télen majd kipróbálom fagyasztottból is
  • 1 Philadelphia krémsajt
  • fél lime
  • 3 gerezd fokhagyma
  • petrezselyemzöldje
  • 1-2 marék menta (először kevesebb, aztán ha tetszik, mehet több)
  • egy kis margarin
  • só, bors

Eszközigény:

  • fedeles lábos
  • botmixer

A történet

1. Vettem a Lehet piacon egy zacskó friss, zsenge zöldborsót (gondolom fél kg-s lehetett).

fénykép (3).JPG

2. 3 nagyobb gerezd fokhagymát apróra vágtam és kb 2 ek olivaolajon majdnem szétégettem, de aztán szerencsére még időben lekaptam a tűzről, úgyhogy pont nem keseredett meg. Ez kb 2 perces művelet, amint jön az illata a fokhagymának, már mehet is rá a borsó. Azért jó apróra vágni, mert sokkal intenzívebben kiengedni az ízét.

3. ráöntöttem a borsó felét (gondolom negyed kg) és egy evőkanál margarint (sima Ramat).

4. só, bors és szárított petrezselyem (bóti, zacskós bénaság, de még nincs petrezselyem az erkélyen) ment rá és így párolódott szépen, nyugalomban, békességben. Fedő alatt, közepes lángon. Nem tudom meddig, amíg puha nem lesz. Kóstolni kell.

5. megpuhult, pihent egy kicsit, amíg ki nem hűlt, majd bekerült egy olyan tányérba, ami szeret szexszelni a botmixerrel.

6. Párolt fokhagymás zöldborsóhoz került kb 3/4 doboz Philadelphia krémsajt (nekem nem hiányzott bele az egész, ahogy az eredeti repceptben van), egy fél lime leve (én nem reszeltem bele héjat, az túl bonyi), kb egy rendesember maroknyi menta (nem sajnáltam bele, de hozzá kell tennem, hogy az erkélyen cseperedő mentámat kicsit megviseli a kánikula, úgyhogy nem annyira szexi, de azért íze az van), só, bors.

philadelphia.jpg

7. botturmixszal összeszexualizáltam, utólag raktam még bele egy kis sót és borsot meg még mentát (szerintem bármennyit elbír). Ezeket jobb lassan, okosan, inkább többször adagolni, mert kinek a borsósabb, kinek a mentásabb ízvilág jön be.

8. ment a hűtőbe, mert persze nem bírtam kivárni, hogy teljesen kihűljön a borsó, úgyhogy picit langyos volt amikor elkészült, pedig ez hidegen JÓÓÓÓ! Nagyon JÓÓÓ!

mentásborsókrém.jpg

UI: a mentés máskéntet azóta mentás máskéntnek olvasom, lehet, hogy mégis túl sok menta került bele...

A bejegyzés trackback címe:

https://domperfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr654651494

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása