P.D.R. 2012.10.15. 20:18

Zöldséges risotto

Holnap a Márton zöldséges risottot visz ebédre, mert vettem egy zsenge cukkinit, amiről először azt hittem, hogy bepanírozom aztán rizsával meg is van oldva az ebíd, de végül a hűtőben lapuló zellerszár hatására meggondoltam magam.

Anyagigény:

  • 2 szár zeller
  • 1 kis cukkini
  • 1 közepes fej vöröshagyma
  • fél pritamin paprika
  • 1/3 szál répa (ennyi volt itthon) lereszelve
  • rizsa (fehéret használtam)
  • fél evőkanál mangalicazsír
  • 2,5 dl húsleveslé
  • 1,5, dl húslé
  • parmezán lereszelve

Jó, igazából a húsleveslé és a húslé miatt ez kicsit bonyi, de most pont úgy alakult, hogy volt a hűtőben és a fagyasztóban mind a kettő. A húslé annyit tesz, hogy a múltkor csináltam grillcsirkét grillzacskóban és a zacskóban maradt lét tároltam el a hűtőben egy kis üvegben. elég ügyesen kell kivágni a zacsit, hogy az ember lánya ki tudja önteni belőle, de érdemes, mert isteni az a fűszeres, húsos cucc.

A történet

mangalicazsíron kicsit megfutattam a hagymát (9/7-es fokozaton kb 2 percig) majd hozzáadtam a rizst és azt is kicsit lepirítottam (amikor elkezd kifehéredni). 

Amikor már kezdett letapadni a rizs, gyorsan felöntöttem a 2,5 dl húsleveslével (csirkeaprólék levesből nyertem ki múlt héten).

Hozzáadtam a kockára vágott cukkinit, zellerszárat, répát, majd hagytam főni a saját levében.

A húslé meg volt kocsonyásodva, úgyhogy kb olyan volt mint egy házi készítésű leveskocka. Csak sokkal finomabb.

Később jutott eszembe, hogy paprikát is akarok bele tenni, úgyhogy azt egészen a végén tettem bele, ettől egy picit ropogós maradt, de szerintem ez tök jó. (azért 10-15 percet fődögélt a paprika is).

Ez a 2,5 dl elég volt, szépen megpuhult a rizs, mégis szaftos maradt az egész. Biztonságosabb ha az ember folyamatosan adagolja hozzá a levet.

A végén adtam hozzám parmezánt  meg sóztam kicsit és hát ettől az egész olyan jó ragacsos, szexi cucc lett.

Jó igazából ez a recept egyáltalán nem leírható, mert sok volt benne az improvizáció, de annyira finom lett, hogy meg kellett próbálnom megosztani. Hátha valakinek beindítja a fantáziáját.

risotto.JPG

A bejegyzés trackback címe:

https://domperfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr584850614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása