Ezt már másodszor csináltam és elég nagy népszerűségnek örvendett, úgyhogy most már leírom, hogy készül ez a rapid desszert.

Anyagigény:

  • 1 tábla fehércsoki
  • 1 doboz mascarpone
  • málna/szeder/áfonya/eper/akármilyen lekvár (de azért ideális esetben passzol a felhasznált gyümihez)
  • fagyasztott/friss málna/szeder/eper/akármi
  • 6 db babapiskóta
  • dió/mogyoró/mandula, ami tetszik
  • 1-2 ek tejszín
  • pár csepp tej

A történet:

1. felteszek 1/3 lábos vizet forrni, ráteszek egy edényt és a gőzön megolvasztom a fehércsokit.

2. amíg a csoki olvad (nyugodtan le lehet picit venni, nem kell végig max erőn forrnia a víznek, gőz van alacsonyabb lángon is. Én 9/6-7.es erősséget szoktam használni.) addig összetöröm a babapiskótát. Maradhat benne pár durvább darab.

3. az összetört babapiskótához adok 2-3 ek lekvárt és a durvára vágott vagy ledarált mogyorófélét (ahogy tetszik). Ha kell akkor 1-2 csepp tej is  mehet hozzá, de jobb, ha ropogós marad a piskóta.

4. a felolvadt csokihoz hozzáadom a mascarpone-t és az 1-2 evőkanál tejszínt. Ezt még mindig a vízgőz felett az edényben, de már lenulláztam a tűzhelyt. A lényeg, hogy meleg legyen és folyós, mert úgy könnyebb kanalazni.

5. Rétegezés: aljára megy a lekváros-diós babapiskóta, arra egy réteg gyümölcs (mondjuk málna), arra a még meleg krém, a tetejére újabb réteg gyümölcs.

6. Be a hűtőbe és a ebéd/vacsi után lehet tálalni.

Én tegnap fagyasztott málnát használtam, ami persze nem olvadt ki mire kellett volna, úgyhogy egybe jeges darabokat tettem a piskóta rétegre,de attól hogy megkapta a nyakába a még meleg krémet, nagyon jól összekeveredett.

A fehércsokiba legutóbb raktam egy kis mentát, az is jól állt neki.

Legközelebb rakok róla képet, ígérem. Sláger vendégvárós desszert.

A bejegyzés trackback címe:

https://domperfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr595052562

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása