Pénteken einstandoltuk Anutáék házát és jó kis tárcsázós partyt szerveztünk oda. 

Elég nullkockázatos a vendégváró menüm. Imádom a mártogatósokat, mindig osztatlan sikert akartnak, úgyhogy a kéksajtos, ávokádós, házi salsa kombókat szoktam váltogatni. Bármelyik 15 perc alatt elkészíthető.

Most a kéksajtos-salsa párosra esett a választást, amit a klasszik csíkokra vágott répa/uborka/paprika/zeller kiegészítőt házi készítésű grissinivel toldottam meg.

Na akkor az első házi grissinim története, amit kb teljes egészében az alábbi recept alapján készítettem, a mennyiségeket csökkentettem, mert focacciát nem csináltam.

Inspiráció:

http://fozzunkolaszul.blogspot.hu/2007/03/rozmaringos-focaccia-s-grissini.html

Alapanyagok:

30 dkg liszt

2 ek olivaolaj

1 zacskó (7g) szárított élesztőpor

2 dl melegvíz

1 mokkáskanál cukor (csak nagyon pöti kell, hogy kihozza az ízeket)

1-2 teáskanál só

1 mokkáskanál bors

fél-1 dömpermaréknyi friss rozmaring az erkélyről

1 dömpermaréknyi friss metélőhagyma az erkélyről

A történet

lisztet + élesztőport + sót + borsot+ cukrot összekeverni

hozzáadni a vizet + olajat

összegyurmázni az egészet. Valójában ez dagasztás volt szerintem de szép sima lett a tészta.

Én akkor adtam hozzá a rozmaringot és a metélőhagymát, amikor már összedagasztottam. Ez lehet, hogy nem volt valami jó ötlet, mert még egyszer át kellett gyúrnom az egészet, hogy szépen elvegyüljenek a zöldfűszerek, mert hajlamosak voltak egy helyre koncentrálódni.

fénykép (1).JPG

lisztes tálba hagytam kelni pár órát, de igazából nem lett nagyobb meg semmi, de hát ha ezt írta a recept, akkor úgy kell lennie.

2-3 óra után elkezdtem kukacokat gyurmázni belőle. Minden óvodában gyurmázással eltöltött percet át kellett gondolnom, mert nagyon nem akart menni ez gilisztagyártás. Ha bevizeztem a kezem, akkor ragadt, ha beliszteztem, csúszott. Semmi se volt jó.

fénykép (2).JPG

Végül csak a végére értem. Sütőpapírt tettem a tepsibe és először megpróbáltam egybe belemanőverezni őket, de aztán azt írta a recept, hogy duplájára megnőnek, úgyhogy ijedtemben még vékonyabbra gyurmáztam őket és elosztottam kettőbe.

Előmelegített sütőben 8-10 perc elég neki. Nekem nem dagadtak meg annyira.

fénykép (6).JPG

Isteni jó lett a végeredmény, mind elfogyott, úgyhogy bosszankodás ide vagy oda, fogok még ilyet csinálni, mert tökéletes vendégváró.

A bejegyzés trackback címe:

https://domperfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr84671204

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása