P.D.R. 2013.06.20. 19:29

Gazpacho

Na ha már a gyerek minden nap gazpachot kíván, akkor nyilván kellett csinálnom egy adagot és ha már csináltam, hát jól leírom miként, mert jó lett volna, ha megvan a tavalyi receptem. Meg imádom ilyenkor nyáron. Nem szeretem annyira a gyümölcsleveseket, úgyhogy kísérletezem a hideg sós levesekkel. Nyilván egy ilyen klasszikus az alap.

Az egészen biztos, hogy innen inspirálódtam:

http://buvosszakacs.blog.hu/2007/06/09/gazpacho

A legfontosabb, amit ebből a receptből loptam, hogy én is szigorúan hagyom állni minimum 12 órát a zöldségeket a sóval-olajjal-ecettel. Elhiszem, hogy ez fontos az ízek összeérése és a kölcsönhatások miatt. Az alapanyagok változóak. Most pl totál felturbóztam, mert le kell üríteni a hűtőt és el akartam használni a szárított paradicsomot meg az újhagymákat.

Anyagigény:

  • ami tuti kell bele az a paradicsom. Most 5 nagy fej paradicsom került bele, de nem volt még teljesen érett, ízes sajnos.
  • paprika. Most csak egyet tettem bele
  • cukkini 2/3 ment bele
  • lilahagyma 2 közepes méretű
  • újhagyma  3 kicsi (már régiek voltak, úgyhogy nem volt annyira intenzív az ízük
  • kígyóuborka 2/3
  • fokhagyma 2-3 gerezd
  • zsemle 2 került most bele, de nem volt nagyon szottyós, mert nem készültem előre, úgyhogy a boltból hozott a Márton, de jobb ha pár napos zsömi kerül bele.
  • cherry ecet (borecet is jó, de azért ez az igazi)
  • olivaolaj
  • friss bazsalikom

+ most volt itthon még pár szem szárított paradicsom olajban kapribogyóval, azt is hozzáöntöttem meg a kedvenc sparos paradicsompüréből is beletettem egyet, mert úgy éreztem, hogy nem lesz elég paradicsomos.

sűrített paradicsom.JPG

A történet:

1. paradicsomokat hámozom és magozom. Hámozás: minden paradicsom aljára teszek egy x-et késsel, tetejéből kivágom a zöld részt majd vízbe rakom. A vízzel együtt felforralom. Amint forr a víz már látszik, hogy pöndörödik fel a héja (kb nem is kell forralni vagy max 1-2 percig). Leveszem, leöntöm róla a vizet és hideg vízzel sokkolom. Ha kihűlt lehúzom a héját és a magházról leszedem a paradicsomot. Ez jó trutyis dolog. Most kb a kezemben maradt a magház, úgyhogy nem volt nehéz, de amúgy ha jó a paradicsom, akkor nem szokott érdekelni, maradhat benne a magja simán.

2. a zsemléket összetépkedem kicsikre és meglocsolom az ecettel. Nem kell hogy az ecettől teljesen felpuhuljon vagy ázzon benne, inkább csak hogy érje mindenhol. Inkább utólag rakok még hozzá ecetet, mert azért van íze rendesen a cherry ecetnek.

3. zöldségeket kockára vágom, de nem kell kicsikre. 

4. Tálba zöldségeket, sót, olivaolajat (ebből mehet bele simán 2 dl), és az ecetes zsemlét összeforgatom, majd légmentesen lezárom a tálat és a hűtőbe teszem minimum 12 órára.

5. botmixerrel össze zúzom, de nem baj, ha maradnak benne zöldségdarabok.

(tavaly a bűvös szakácsos recept alapján le is paszíroztam, de a Márton azt mondta, hogy ő jobban szereti durván, úgyhogy marad így. Nem bánom hogy nem kell szenveregnem vele).

6. hideg vízzel, olivával ízlés szerint higítom. Sóval, borssal, friss bazsalikommal fűszerezem.

A bejegyzés trackback címe:

https://domperfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr345371174

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása