A múltkor a Fruccolában ebédeltünk és a Márton zsályás répát kért a salátájára. Ez annyira megtetszett, hogy kitaláltam, ezt én is ki fogom próbálni.

Azóta aduász olajam lett a végeredmény. Már egy adagot elajándékoztam és Anutának is be lett ígérve egy üveggel. Mindenre jó. Salátára, dolgokat megkenni, pácolni. minden. Istenkirályság tényleg, ezentúl mindig lesz a hűtőben.

Anyagigény:

  • 1 citrom
  • 1 üveg szőlőmagolaj
  • 3 gerezd fokhagyma 
  • 1 csokor zsálya
  • 1/2 csomag fenyőmag

Eszközigény:

  • minimum 3 kistálka
  • botmixer
  • fokhagymanyomó (igazából lehet apróra is vágni simán, csak menőzök, hogy nekem van tökjóóó fokhagyma nyomóóm)
  • serpenyő

A történet

A Lehel piacon középen, a fűszeres lánynál nagyon szép zsályát kaptam. 

Receptet nem kellett sokat keresni, mert Stahl Jucinak van egy tökéletes

Szóval én szóról szóra így csináltam:

http://tv2.hu/stahl/video/zsalyas-fenyomagos-sult-repa

Először igyekeztem egy kicsivel kevesebbet adni mindenből, aztán már mehetett több is. Lehet kísérletezgetni az arányokkal. Jobban citromos, jobban fokhagymás, jobban zsályás.

A lényeg röviden:

Krumplihámozóval le kell hámozni kb 3-4 kunkorit a citrom héjából, azt beledobni a felmelegített szőlőmagolajba, de éppen csak annyira, hogy elkezdjen sisteregni. Ez éppen elég arra, hogy a citrom kieressze az aromáit. Ezt utána kistálkába kiönteni és félretenni.

Utána ugyanez a helyzet a fokhagymával. A három gerezd fokhagyma bele újabb 1-2 dl szőlőmagolajba. Én szerintem itt le is kapcsoltam a tüzet, mert adott annyit hőt az előző körből, hogy felmelegedjen az olaj annyira, hogy a fokhagyma is szépen kiengedje az aromáit. Itt nem szabad túl magas lángon, mert a fokhagyma nagyon gyorsan odakap, főleg, hogy ki van nyomva fokhagyma nyomóval. Ez megy a második tálkába pihenni.

Következik a fenyőmag, ezt szépen megpirítjuk, kicsivel több olajon. Majd harmadik tányér és pihenés.

Végül a zsálya szintén újabb adag szőlőmagolajban. Nem tudom hogyan lehet meghatározni, hogy meddig kell pirítani, nézzétek meg a videóban, de nem sokáig.

Mindegyiknek az a lényege, hogy éppen csak annyi hőt kapjon hogy szépen távozzanak az aromák.

Végül a citromos és a fokhagymás olajat leszűrjük, a fenyőmagos és a zsályás adag egy az egybe mehet bele, finoman só és bors, aztán összeturmixolás és kész is. Inkább utólag sózzátok kisebb adagokban, mert nem kell neki sok. Annyira zselymes, aromás az íze, hogy vétek bármivel elrontani.

Hozzá kell tennem, hogy a zsályának számomra ijesztően intenzív az illata. Kicsit meg is ijedtem, hogy én ezt valójában nem is szeretem, de aztán a végeredményben nagyon szépen feladta egyéni karakterét és hagyott teret a fenyőmagnak, citromos-fokhagymás olajnak is. Semminek nincs domináns íze, teljesen egyben van az egész.

A bejegyzés trackback címe:

https://domperfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr44657040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása