A Levesben volt egyszer és annyira megkívántam, hogy gyorsan legoogliztam miként lehet kukoricalevest készíteni.

Chili és vanília recept volt a legszimpibb, úgyhogy innen inspirálódtam:

http://chiliesvanilia.blogspot.hu/2008/08/parmeznos-kukoricakrmleves-espelette.html

Anyagigény:

1 charlotte hagyma

2-3 szál újhagyma

1 szál szárzeller

fagyasztott kukorica

1 rozmaring szál

1 közepes fej krumpli

tejszín

vaj

tejföl (opcionális)

1-2 dl fehérbor (teljesen opcionális)

só, bors

ételízesítő (Vegeta-szerű, de én a DM-es sónélküli bio ételízesítő mixet használom akkor ha épp semmilyen alaplé nincs kéznél)

A történet:

Most úgy csináltam, hogy vajon üvegesre pirítottam az apróra vágott hagymákat és a zellert.

Ha megvan, picit megpuhult, jöhet rá a rozmaring és az kockára vágott krumpli.

Vízzel felönt, só-bors, ételízesítő. Ez az alaplé helyettesítő. Adtam hozzá kb 1-1,5 deci fehérbort, mert pont volt a hűtőben bontva és szerintem jól mutat vele.

10-15 percig főztem, utána ráment a fél csomag fagyasztott kukorica.

Még 10-15 perc főzés. Kellett még hozzáadnom vizet és sót-borsot és adtam hozzá Jamie Oliver kakukkfüves-citromos fűszersót is.

Hagyom picit kihűlni, leturmixolom, adok hozzá tejszínt meg egy kis tejfölt és kész is.

Elég sűrű cucc, amit a víz mennyiséggel lehet alakítani.

Tetejére parmezán  és nachos és szevasz.

Állat jó cucc.

A bejegyzés trackback címe:

https://domperfoz.blog.hu/api/trackback/id/tr275014012

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása